Mierniki lakieru- jak używać ich w praktyce?

Nie da się ukryć, że mierniki lakieru są niezwykle przydatnymi urządzeniami. To właśnie dzięki nim, możemy sukcesywnie przeprowadzić oględziny samochodu, który zamierzamy kupić. Często zdarza się, że w ogłoszeniach możemy przeczytać o tym, iż auto jest niemalowane czy chociażby bezwypadkowe. Handlarze często lubią ukryć prawdziwą historię pojazdu, jednak mierniki lakieru, bardzo szybko pomogą nam to zweryfikować. Dzięki nim szybko sprawdzimy, czy dane auto faktycznie jest bezwypadkowe. Jak więc w praktyce używać mierników lakieru?

Przygotowanie do pomiarów

Z pewnością większość z was już zakupiła odpowiedni miernik lakieru. Wówczas pierwszą czynnością, którą należy wykonać jest odpowiednia kalibracja urządzenia- należy to zrobić zgodnie z dołączoną instrukcją. Tylko i wyłącznie dzięki temu będziemy mieć pewność, że dokonane pomiary będą dokładne i prawidłowe. Co więcej, jeśli nigdy wcześniej nie używaliśmy mierników lakieru, warto przetestować urządzenie i wykonać kilka próbnych pomiarów na swoim samochodzie lub samochodzie sąsiada.

Warto oswoić się z urządzeniem i sprawdzić jak działa. Jest to również odpowiedni moment na dostosowanie funkcji miernika jak np. trybu pomiaru. Pamiętajmy, że podczas oględzin konieczne będzie wykonanie co najmniej kilkudziesięciu pomiarów, więc warto przygotować sobie również notes ze schematem samochodu i zapisywać wyniki. Powstały również specjalne aplikacje mobilne, w których można zapisywać dokonane pomiary.

Jak używać miernika lakieru w praktyce- proces wykonywania pomiaru

Przyszedł czas na dokonywanie pomiarów. W pierwszej kolejności należy pamiętać o tym, by sonda miernika, w każdym miejscu była przyłożona równo do blachy samochodu, a także lekko dociśnięta. Jeśli sonda nie będzie przyłożona równo, wówczas wynik może zostać zakłamany nawet o kilkaset mikronów.

Mierniki lakieru https://autokosmetyk.com/mierniki-lakieru, które wyposażone są w sondę bez kulki, należy pamiętać również o tym, by powierzchnia była całkowicie płaska, a także nie miała przetłoczeń. Co więcej, brud na karoserii, również może zaburzyć wykonane pomiary i przekłamanie wyniku. W przypadku urządzeń z kulką, dokonywanie pomiarów można wykonać nawet na nierównych powierzchniach.